San Francisco, dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marcel en Imme - WaarBenJij.nu San Francisco, dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marcel en Imme - WaarBenJij.nu

San Francisco, dag 2

Door: Imme

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Imme

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

De jetlag is nog niet helemaal weg, we werden beide rond 2u 's nachts wakker en om 6u zijn we opgestaan.We wilden de Golden Gate Bridge graag oversteken met de fiets dus hebben we die gehuurd bij Blazing Saddles. Rond half 9 zaten we op de fiets. De helm die we mee moesten nemen maar weer afgezet, het ging er bij de verhuurders niet in dat we al zo'n 23 jaar "ervaring" hadden...
Het fietsen langs de kust ging erg goed, hoewel we een van de weinigen waren op de fiets. Het weer was gelukkig weer goed, veel zon en weinig wind, ideaal fietsweer dus. Als je eenmaal over de brug heengefietst bent, realiseer je je hoe groot en lang hij is. Met rechts uitzicht op de stad en links op de pacifische oceaan, ben ik blij dat we dit met de fiets hebben gedaan en niet met de auto.
Aan de andere kant van de brug ligt het dorpje Sausalito, het ligt tegen een berg aan, met aan de overkant van het water San Francisco. Het is vrij toeristisch, maar wel erg mooi. Met de ferry zijn we teruggegaan naar San Francisco. Nadat we de fietsen afgeleverd hadden, besloten we nog een stukje te lopen naar Lombard Street. Het is een erg stijl straatje met haakse bochten en er rijden continu auto's overheen. Ze staan er zelfs voor in de rij, het ziet er wel grappig uit.
Moe geworden van het fietsen en lopen, komen we terug in het hotel. Morgen rijden we via de kust naar Mariposa, hopelijk met hetzelfde weer :)

PS: het is hier 9 uur vroeger dan in NL

• 13 Mei 2014 - 12:51

Marlene:

Fietsen zonder helm ik vind het geen steil.

• 13 Mei 2014 - 17:07

Bert:

Os Imme, gej fietst toch al veul langer as 23 jaor? Ja Marcel die zal nog wel nie zu lang fietse , die is en stukske jonger wah. Veul plezier en goei wèr en let en bitje op mekaar. Houje

• 13 Mei 2014 - 17:54

Rob:

Hab wel graag een foto gezien van jullie met de helm op,lijkt me wel grappig voor later (hihi).In ieder geval nog heel veel plezier met jullie tour Amerika. xxx dad.

• 14 Mei 2014 - 11:39

Mam:

Gaaf....lachen dat het in Amerika niet vanzelfsprekend is dat je kan fietsen he!! Dus de golden gatebridge is overwonnen...leuk hoor! Jaaaa die steile straatjes zijn beroemd in SF. De lidjes onder ons kennen de serie Theo streets of San Francisco wel....ik ga nu gauw jullie volgende verslag lezen....xxx