Weekendje Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Marcel en Imme - WaarBenJij.nu Weekendje Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Marcel en Imme - WaarBenJij.nu

Weekendje Salt Lake City

Door: Imme

Blijf op de hoogte en volg Marcel en Imme

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Zaterdag 24 mei:
Na 4 uur rijden kwamen we aan in Salt Lake City, het is een grote, maar toch ook rustige, stad. Je ziet maar weinig mensen op straat. De middag hebben we besteed aan shoppen en ja Graziëlla eindelijk hebben we je schoenen gevonden! We zijn nog lekker uiteten geweest bij Applebee's. Daarna nog even aan de bar gezeten in het restaurant, waar ik mijn allereerste Margarita dronk (lekker was ie niet en hoort er nou zout of suiker op die rand te zitten?) en Marcel genoot van Blue Moon bier.
Zondag 25 mei:
We zitten dicht bij Temple Square met het hotel dus liepen we hier vanmorgen heen. Onderweg (het is zondag) kwamen we veel mormonen tegen, deze waren allemaal zondags gekleed en liepen naar Temple Square waar de kerk staat. Heel Temple Square en omgeving staat vol met gebouwen van het mormoonse geloof(zie foto's). We zijn overigens niet aangesproken om ook mormoons te worden, hoewel er veel "vertegenwoordigers" rondliepen.
Marcel had een beetje honger gekregen en omdat we gisteren een Dunkin Donuts hadden gezien en hij er nog geen een gegeten heeft sinds we hier zijn, besloten we daar te eten. Toevallig zagen we toen dat Bodyworlds tegenover een expositie had en deze hebben we toen bekeken. Na veel geplastineerde dieren gezien te hebben gingen we naar de bibliotheek ( ja Marlene eat your heart out bij het zien van de foto's). Ik denk dat we nog nooit zo'n grote bieb hebben gezien en het was er toch lekker rustig.
Omdat we in Salt Lake City zijn moesten we natuurlijk ook naar The Great Salt Lake. Het is een groot meer en in plaats van een zandstrand ligt er zout. We zakten helemaal weg in het zout en de geur is niet om over naar huis te schrijven. Maar het ligt wel mooi tussen de bergen, dus het uitzicht is niet verkeerd.
Morgen rijden we naar Grand Teton.

• 26 Mei 2014 - 08:09

Opa:

Lieve Imme en Marcel,
    Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Ik hoop dat de foto's van Bryce en Salt Lake City nog komen.
    Doe de groeten aan de Moormonen en bedank ze voor het "monnikenwerk" van alle genealogische gegevens die ze digitaliseren, ja ook van de Nederlandse archieven. Ik ben blij dat jullie zo genieten van deze mooie reis , wij genieten d.m.v. jullie verhalen en foto's met jullie mee. Helaas voor jullie begint het einde van de reis aan te komen. Veel plezier op het laatste gedeelte van Salt Lake tot Bozeman en de terugreis.

• 26 Mei 2014 - 20:46

Edith:

He reizigers,

geniet er nog van de laatste week alweer. gaat snel he. ook de groetjes van Sjuul. bye.